פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים

אחוז גבוה ביותר באוכלוסייה סובל בשלב זה או אחר מפטרת ציפורניים. זהו סוג מאוד נפוץ של זיהום ממנו קשה להימנע לחלוטין, והוא עלול לעורר בעיות שונות כאשר מופיע. עבור כל מי שסבל/ה בעבר מפטרת ציפורניים או חוששים לסבול מזיהום זה בעתיד, חשוב להבין ממה בדיוק זה נגרם וכיצד ניתן ומומלץ לטפל במצב.

 מה גורם להופעת פטריות ברגליים ואילו בעיות עלול מצב זה לגרום? איזה טיפול בפטרת ציפורניים הוא פשוט ומומלץ עבור כל מי שסובל/ת מבעיה זו?

 גורמים להופעת פטרת ציפורניים

ישנן כמה וכמה סיבות שונות להופעתן של פטריות ברגליים. פטרת ציפורניים (אשר עשויה להופיע גם בציפורני כפות הידיים, אך נפוצה יותר בציפורניים של הרגליים) היא למעשה סוג של זיהום אשר נגרם על ידי פטריות ברגליים – פטריות מיקרוסקופיות בהן נדבק העור שלנו באזור כפות הרגליים, וזיהום זה "מתיישב" על ציפורני כף הרגל והופך אותן בהדרגה לצהובות, עכורות, מעובות ובעלות צורה מעוותת.

פטרת ציפורניים אמנם אינה מסוכנת לנו מבחינה רפואית, אך היא כן גורמת לכמה בעיות שונות. מבחינה אסתטית מדובר בבעיה המפריעה לרובם המכריע של האנשים הסובלים מהמצב, גם כאשר מדובר בפטרת ציפורניים קלה "בלבד". בנוסף, לאורך זמן בו אנו סובלים מפטרת ציפורניים היא עלולה להתפשט לאזורים אחרים בקרבת הציפורניים, ולהפוך לפטרת כף הרגל כולה. במקרים אלו הזיהום מתפשט גם אל העור של כף הרגל ויהיה קשה אף יותר להיפטר ממנו.

 ישנם כמה גורמים נפוצים שונים לפטרת ציפורניים – סגירת כף הרגל בגרביים ונעליים (עם חום ולחות) לאורך שעות רבות מדי יום היא הגורם העיקרי, אך גם הידבקות מאנשים אחרים (למשל במקלחות וחדרי רחצה, על ידי שימוש בקוצץ ציפורניים של מישהו אחר וכיוצ"ב). בגילאים מבוגרים הופכת תופעה זו לנפוצה יותר, ולמעשה קשה להימנע ממנה לחלוטין.

 כיצד מטפלים בפטרת ציפורניים?

טיפול בפטרת ציפורניים צריך לכלול הן את התכשירים המתאימים מצד אחד, והן את ההקפדה שלנו בנושאי היגיינה ושמירה על כף הרגל מצד שני.

בכל הנוגע לתכשירים יעילים, תוכלו למצוא אצלנו טיפות לפטריות בציפורניים או ספריי אותו משפריצים על האזורים הנגועים. תכשירים אלו הוכחו כיעילים ביותר והם מכילים חומרים אנטיבקטריאליים וחומצות שונות אשר הורגות את הפטריות ומעלימות אותן בשימוש שוטף לאורך זמן.

מלבד לשימוש בתכשירים המתאימים, טיפול בפטרת ציפורניים צריך להיות גם טיפול מונע. כלומר – שמירה יומיומית על היגיינה של כפות הרגליים, הימנעות מסגירתן בתוך גרביים ונעליים לאורך יותר מדי שעות ביום, נעילת כפכפים או סנדלים כאשר נמצאים במקלחות משותפות או חדרי הלבשה (למשל במכון הכושר) ולהימנע מלחלוק כלים לטיפול בציפורניים עם אנשים אחרים, כלים דוגמת קוצץ ציפורניים או פצירה.

כך נוכל להימנע מהופעתה של פטרת ציפורניים קלה או קשה, ולהיפטר במהירות וביעילות יחסית מפטריות ברגליים ופטרת כף הרגל במידה ואלו מופיעות.

להזמנה היכנסו לקטלוג טיפות לפטריות בציפורניים

 

חזרה לבלוג